Cesta: O nás / Dotační management – administrace žádostí o dotace
Dotační management – administrace žádostí o dotace
Podáním žádosti o dotace z fondů Evropské unie proces získávání finanční podpory z EU zdaleka nekončí. Prostředky z fondů EU jsou vypláceny až na základě řádně zdokumentovaného průběhu projektu, závěrečné zprávy a po podání Žádosti o platbu na základě doložených realizovaných výdajů. Společnost Euroforum Group proto pomáhá žadatelům o dotace z fondů EU během celého procesu – od podání Registrační žádosti a popisu projektu, až po úspěšné vyplacení prostředků z fondů EU na účet žadatele.
Dotační management
V rámci služeb dotačního managementu nabízí společnost Euroforum Group řízení úspěšných, tedy schválených, projektů s podporou prostředků z fondů EU. Po podpisu smlouvy o dotaci začíná fáze administrace dotace. V průběhu realizace projektu podporovaného prostředky z evropských fondů je třeba průběžně komunikovat s řídícím orgánem, především za účelem doložení postupu projektu, proplacení již vyfakturovaných úkonů v rámci realizace projektu, vypracování pravidelných monitorovacích zpráv, kontrol projektu a vypracování závěrečné monitorovací zprávy.
Po ukončení projektu následuje pětileté období udržitelnosti projektu, během kterého je nutné předkládat zprávy prokazující udržitelnost výstupů projektu, podpořeného finanční dotací z fondů EU. V případě nedodržení monitorovacích ukazatelů může dojít ke krácení či dokonce úplnému odebrání již poskytnuté dotace z evropských fondů.
Komplexní balíček služeb
Společnost Euroforum Group nabízí žadatelům o dotace z fondů EU kompletní administraci projektu a s ní spojené úkony, následujících po schválení dotace v souvislosti s plněním monitorovacích ukazatelů projektu.
(Příklad poskytování služeb spojených se získáváním finančních prostředků z Operačního programu Životní prostředí, oblast podpory 1.1 – Snížení znečištění vod.)
1. Příprava podkladů k Rozhodnutí o financování projektu
- Aktualizace finanční analýzy,
- projektová dokumentace ke stavebnímu povolení,
- stavební povolení nebo ohlášení stavby,
- smluvní doklady o autorském a technickém dozoru nad stavbou,
- upravená provozní smlouva podle podmínek Přílohy č. 7 OPŽP,
- doklad o technickém a autorském dozoru nad stavbou, doložení oprávnění/kvalifikace fyzické osoby,
- smlouva o dílo s dodavatelem stavby.
2. Dotační management
- Zpracování průběžné etapové zprávy,
- zpracování závěrečné zprávy,
- zpracování žádosti o změnu realizace akce,
- zastupování klienta při jednáních s kontrolními orgány.
3. Vypracování závěrečného vyhodnocení akce (ZVA)
- Aktualizace finanční analýzy,
- soupis faktur včetně jejich věcné náplně,
- protokol o předání staveniště,
- protokol o předání a převzetí dokončené stavby nebo dodávky,
- doklad o povolení užívání stavby k trvalému provozu (kolaudace, doložení oslovení stavebního úřadu, písemný souhlas s užíváním stavby),
- doklad prokazující vlastnictví předmětu,
- stanovisko projektanta k realizované akci.
Předchozí články: